Skip to main content

Contact

Vragen over Zandvoort Art of een van de exposerende kunstenaars?

Contact

Vul hier je volledige naam in:
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input

Inschrijven

Wil je meedoen als kunstenaar aan Zandvoort Art 2023 schrijf je dan uiterlijk 15 augustus in via onderstaande knop!

Reageer

Laat een berichtje achter voor ZandvoortArt of een van onze kunstenaars

Wil je meedoen met Zandvoort Art 2024 op 11-12 en 13 oktober 2024?

Lees hier de spelregels: ( klik om de spelregels te lezen)

Zandvoort Art wordt georganiseerd door een klein groepje vrijwilligers van Rotary Zandvoort. Dat doen wij met veel enthousiasme, maar het is vaak meer werk dan je zou denken. Daarom is het fijn als jij je als kunstenaar betrokken voelt. Ook waarderen wij het als je mee wilt denken en/of mee wilt helpen.
We houden bijeenkomsten zodat je ook andere kunstenaars kunt ontmoeten.

Voorwaarden om mee te kunnen doen, zijn:
– dat je actief bent in het maken van kunst
– dat je met enige regelmaat exposeert of dit ambieert
– het wordt aanbevolen dat je een actieve website hebt of een plek op Instagram of Facebook waarop je jouw kunst laat zien (voor beginnende kunstenaars mag dit later).

 

Wat wij van jou verwachten als deelnemer:

  • Dat je betrokken bent
  • Dat je tijdens Zandvoort Art aanwezig bent
  • Dat je naar de bijeenkomsten voor kunstenaars komt
  • Dat je zorgt voor een professionele presentatie van je kunstwerken (in een lijst, op een ezel of op een sokkel (niet op een kleedje op tafel)
  • Dat je zelf een expositieplek regelt (zie lijst met mogelijke locaties). Als het niet lukt, meld dat ons dan.
  • Dat je goede afspraken maakt met de gastheer/vrouw van een gastruimte en daar met respect mee omgaat.
  • Dat je op tijd voor je deelname betaalt (€ 50,-)
  • Dat je professioneel werk inlevert voor de overzichtstentoonstelling in de Kerk (maximaal 50 cm breed)
  • Dat je op tijd (uiterlijk 1 juni) goede foto’s van je werk opstuurt voor de website en de catalogus.
  • Dat je het ter beschikking gestelde PR-materiaal (flyers/posters/beach flag) ophaalt en na afloop terug brengt naar Wijn aan Zee
  • Dat je helpt om Zandvoort Art te promoten via Sociale media door bv berichten te plaatsen of te delen via Facebook, Insta, Tiktok, Linked-In of jouw website.

 

Wat kun je van ons verwachten:

  • Wij zorgen voor een professionele centrale expositie in de Kerk
  • Wij zorgen ervoor dat je één kunstwerk mag exposeren op de centrale expositie
  • Wij zorgen voor een feestelijke opening
  • Wij zorgen ervoor dat er in verschillende media aandacht aan Zandvoort Art wordt besteed
  • Jouw werk komt een heel jaar op onze website
  • Je krijgt 1 kolom in de catalogus
  • Uiterlijk twee weken voorafgaand aan Zandvoort Art zorgen wij voor posters in de Abri’s in Zandvoort en vlaggen op de rotondes in Zandvoort
  • Wij zorgen ervoor dat elke locatie een beach vlag krijgt (in bruikleen met €50 borg) zodat alle locaties goed herkenbaar zijn.

 

Schrijf je nu in voor deelname in 2024 via (link naar website)

  • Het is belangrijk dat je zelf een adres hebt of vindt in de Zandvoort. Wij hebben een aantal locaties waar je kunt exposeren maar je moet zelf contact met ze opnemen. Zelf een locatie aandragen kan natuurlijk ook. (Zie lijst met locaties/contactpersonen).
  • De deelnamekosten voor kunstenaars zijn € 50,- (incl. 1 kolom in de catalogus). Na aanmelding ontvang je een mail met daarin de gegevens waar je het geld naar kunt overmaken. Daar staat ook in wanneer je de tekst en foto’s voor de catalogus en website aan moet leveren.

 

  • Heb je een gastruimte beschikbaar, garage, tuin, werkplaats, winkel, café, restaurant, etalage of raam?
  • Woon je in Zandvoort en wil je meedoen als gastruimte en weet je ook een kunstenaar die bij jou wil exposeren?
  • Heb je een horecaonderneming in Zandvoort en wil je meedoen als gastruimte of met een speciaal Zandvoort Art menu/aanbieding?
  • Wil je optreden of muziek maken? Of je hebt leuke ideeën voor Zandvoort Art dan horen wij dat graag.

Contactpersonen: Jeannette van der Spiegel, 06-29259654 & Kristi Gansner, 06-25425318

Doe je mee aan Zandvoort Art?

Kunstenaars betalen dit jaar €50 deelname dat is inclusief

  • 1 Beachflag (in bruikleen)
  • 2 posters (A3)
  • 50 flyers (A5)
  • Toegang voor 1 persoon (+ gast) voor het openingsfeest
  • Vermelding op website en socials
    1 kolom in het A5 programmaboekje. 1 kolom = 135 woorden + 1 foto + NAW gegevens (of 70 woorden en 2 foto’s + NAW).
    Wil je meer ruimte in het programmaboekje dan kan dat ook. Bij 2 kolommen is de prijs 80 euro. Bij 4 kolommen is de prijs 150 euro
  • Kunstenaars gaan zelf op zoek naar een locatie. Eigen atelier kan natuurlijk ook.  Heb je hulp nodig met het vinden van een geschikte locatie laat het ons dan weten.

Editie 2024

Inschrijven

Vul hier je volledige naam in:
Invalid email address.
Invalid Input
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer





Ongeldige invoer


Ongeldige invoer
Invalid Input

Aanmelding sponsoren

Vul hier je volledige naam in:
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input

Aanmelding locaties

Vul hier je volledige naam in:
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik deelnemen?

Voorwaarden om mee te kunnen doen, zijn:

  • dat je actief bent in het maken van kunst
  • dat je met enige regelmaat exposeert of dit ambieert
  • het wordt aanbevolen dat je een actieve website hebt of een plek op Instagram of Facebook waarop je jouw kunst laat zien (voor beginnende kunstenaars mag dit later).
  • Aanmelden kan via zandvoortart.nl
Wat wordt er van mij als kunstenaar verwacht?

Zandvoort Art wordt georganiseerd door een klein groepje vrijwilligers van Rotary Zandvoort. Dat doen wij met veel enthousiasme, maar het is vaak meer werk dan je zou denken. Daarom is het fijn als jij je als kunstenaar betrokken voelt. Ook waarderen wij het als je mee wilt denken en/of mee wilt helpen.
We houden bijeenkomsten zodat je ook andere kunstenaars kunt ontmoeten.

 

Wat wij van jou verwachten als deelnemer:

  • Dat je betrokken bent
  • Dat je tijdens Zandvoort Art aanwezig bent
  • Dat je naar de bijeenkomsten voor kunstenaars komt
  • Dat je zorgt voor een professionele presentatie van je kunstwerken (in een lijst, op een ezel of op een sokkel (niet op een kleedje op tafel)
  • Dat je zelf een expositieplek regelt (zie lijst met mogelijke locaties). Als het niet lukt, meld dat ons dan.
  • Dat je goede afspraken maakt met de gastheer/vrouw van een gastruimte en daar met respect mee omgaat.
  • Dat je op tijd voor je deelname betaalt (€ 50,-)
  • Dat je professioneel werk inlevert voor de overzichtstentoonstelling in de Kerk (maximaal 50 cm breed)
  • Dat je op tijd (uiterlijk 1 juni) goede foto’s van je werk opstuurt voor de website en de catalogus.
  • Dat je het ter beschikking gestelde PR-materiaal (flyers/posters/beach flag) ophaalt en na afloop terug brengt naar Wijn aan Zee
  • Dat je helpt om Zandvoort Art te promoten via Sociale media door bv berichten te plaatsen of te delen via Facebook, Insta, Tiktok, Linked-In of jouw website.

 

Wat kun je van Zandvoort Art verwachten?
  • Wij zorgen voor een professionele centrale expositie in de Kerk
  • Wij zorgen ervoor dat je één kunstwerk mag exposeren op de centrale expositie
  • Wij zorgen voor een feestelijke opening
  • Wij zorgen ervoor dat er in verschillende media aandacht aan Zandvoort Art wordt besteed
  • Jouw werk komt een heel jaar op onze website
  • Je krijgt 1 kolom in de catalogus
  • Uiterlijk twee weken voorafgaand aan Zandvoort Art zorgen wij voor posters in de Abri’s in Zandvoort en vlaggen op de rotondes in Zandvoort
  • Wij zorgen ervoor dat elke locatie een beach vlag krijgt (in bruikleen met €50 borg) zodat alle locaties goed herkenbaar zijn.
Moet je uit Zandvoort komen om te mogen deelnemen?

Nee. Het oorspronkelijke idee was dat de meeste deelnemende kunstenaars uit Zandvoort en omgeving zouden komen. Nu Zandvoort Art steeds bekender wordt doen er steeds meer kunstenaars van buiten Zandvoort mee.

Hoe groot zijn de locaties?

Elke locatie is anders. Het is leuk om te zoeken naar de juiste locatie voor jouw werk.

Moet ik zelf aanwezig zijn gedurende het weekend?

Ja, we verwachten van de kunstenaars dat ze gedurende het weekend zelf aanwezig zijn. De bedoeling van Zandvoort Art is dat kunstenaars contact hebben met de bezoekers en andere kunstenaars.

Sta ik met meerdere kunstenaars op een locatie?

Op diverse locaties kunnen meerdere kunstenaars exposeren. Je kunt zelf kiezen of je alleen op een locatie of met meerder kunstenaars op een locatie staat.

Zijn de werken verzekerd?

Nee. Wil je je werken verzekerd hebben tijdens Zandvoort Art, dan moet je hier zelf voor zorgen.

Wordt er commissie gerekend over de verkochte werken?

Nee, de opbrengst van de verkochte werken komt geheel toe aan de kunstenaar.

Zijn er sokkels, ophangsystemen en verlichting aanwezig?

De verlichting verschilt per locatie. Daarom is het van belang tijdig contact op te nemen met de gewenste locatie. Voor ophangsystemen, ezels en sokkels dien je zelf zorg te dragen. Deze kunnen eventueel ook gehuurd worden. We verwachten van jou dat je jouw kunstwerken op een professionele manier presenteert.

Kosten voor deelname

De kosten van deelname zijn €50,- per kunstenaar. We gaan daarbij uit van 1 kolom in het programmaboekje. Hiervoor word je ook vermeld op de website.

Wanneer wordt Zandvoort Art op- en afgebouwd?

De locaties worden in principe op vrijdag ingericht door de deelnemende kunstenaars. Voor exacte tijden dien je zelf afspraken te maken met de contactpersoon van jouw locatie.

Op zondagavond, na afloop van Zandvoort Art, moeten de werken verwijderd worden. Afwijkende tijden kunnen besproken worden met de cotnactpersoon van jouw locatie.

Is er een centrale expositie?

Ja dit jaar zal er een centrale expositie zijn in de Kerk ( nog onder voorbehoud). Van alle deelnemende kunstenaars wordt 1 werk gepresenteerd (max 50 cm breed). Daar zal ook bijstaan welke kunstenaar op welke locatie exposeert